W dzisiejszej erze cyfrowej tworzenie atrakcyjnych wizualnie grafik produktów stało się koniecznością dla firm i sklepów internetowych. Ale nie każdy ma umiejętności projektowe lub zasoby do tworzenia profesjonalnie wyglądających grafik. Tu właśnie wkracza Glorify.
Glorify to narzędzie do projektowania graficznego powstałe w 2019 roku, które pomaga firmom tworzyć grafiki produktów dla ich stron internetowych, mediów społecznościowych i platform e-commerce. Od momentu powstania zyskała już lojalnych zwolenników dzięki przyjaznemu dla użytkownika interfejsowi i oferowanym możliwościom dedykowanym dla sklepów internetowych.
W tym artykule przyjrzymy się bliżej funkcjom i cenie Glorify i sprawdzimy jak prezentuje się ta alternatywa do Canvy. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małej firmy, czy marketerem, który chce ulepszyć swoje treści wizualne, Glorify może być narzędziem, którego potrzebujesz, aby przenieść grafikę produktu na wyższy poziom.
Czym jest aplikacja Glorify?
Glorify to aplikacja internetowa do tworzenia grafiki, wizualizacji, grafik produktowych i innych treści marketingowych m.in. dla sklepów e-commerce i dla kanałów w mediach społecznościowych. Dostęp do niej jest możliwy poprzez przeglądarkę internetową. Ma podobne funkcjonalności jak dobrze znane programy do projektowania: Canva, Pixelied i Adobe Express.
Oferuje różne szablony, makiety i zdjęcia stockowe do wyboru, ułatwiając użytkownikom tworzenie profesjonalnie wyglądających projektów bez dużego doświadczenia w projektowaniu graficznym.
Aplikacja wyróżnia się tym, że kładzie duży nacisk na projektowanie materiałów wspierających sprzedaż produktów.
Dla kogo jest aplikacja Glorify?
Narzędzie do projektowanie Glorify jest przeznaczona dla osób i firm, które chcą tworzyć profesjonalnie wyglądające grafiki i projekty na różne potrzeby, choć z pewnością powinny zainteresować się nią osoby związane ze sprzedażą i e-commerce.
Może być ona świetną alternatywą dla Canva. Jej przydatność docenią przedsiębiorcy, marketerzy i właściciele małych firm, którzy chcą tworzyć przyciągające wzrok projekty bez konieczności znajomości złożonych programów graficznych
Aplikacja Glorify to użyteczne narzędzie do projektowania grafik i prezentacji produktów dla wszystkich osób związanych z e-commerce, reklamą online i sprzedażą internetową, ale nie tylko. Przyda się także osobom związanym z social media, czyli influencerom, managerom kanałów społecznościowych, czy pracownikom marketingu, grafikom i twórcom kreacji reklamowych.
Funkcje Glorify
Narzędzie oferuje bogaty zakres funkcji, które pomagają projektantom i właścicielom sklepów internetowych tworzyć profesjonalne prezentacje produktów, grafiki i projekty. W Glorify dostępnych jest wiele funkcji znanych w innych aplikacjach, w tym usuwanie tła, edycja tekstu i zmiana rozmiaru obrazu. Przyjrzyjmy się zatem bliżej funkcjom aplikacji.
Szablony
Na początek możesz wybrać z szeregu gotowych szablonów, który pasuje do Twojej niszy lub marki. Dostępnych jest wiele kategorii do wyboru według branży lub stylu.



Edytor graficzny online
Możemy też zdecydować się na puste płótno i zacząć projektować od podstaw niestandardowy projekt. W edytorze graficznym możemy łatwo zmieniać czcionki, dodawać obrazy, tła, efekty oraz modyfikować kolory.
Do naszej dyspozycji otrzymujemy paski narzędzi i jeśli znasz inne programy graficzne, szybko się w nim odnajdziesz. Po prawej stronie mamy m.in. warstwy projektu a po lewej pasek z narzędziami do projektowania i bibliotekę.

Dostajemy do dyspozycji także narzędzia do grafiki wektorowej jak długopis i ołówek, dzięki którym możemy tworzyć niestandardowe ścieżki i krzywe. W razie potrzeby możemy także dodać nie tylko kolejne płótno w ramach tego samego projektu, ale i oddzielną stronę z kolejnym płótnem.

Narzędzie do usuwania tła ze zdjęcia
Przydatnym narzędziem jest usuwanie tła z obrazów, dzięki któremu możemy odseparować interesujący nas fragment i usunąć zbędne tło. Następnie otrzymany temat zdjęcia będziemy mogli wykorzystać w projekcie.
W porównaniu do wielu podobnych aplikacji, gdzie proces dzieje się w pełni automatycznie, tutaj możemy w razie czego dopasować ustawienia i mamy większą kontrolę nad przebiegiem usuwania tła.

Efekty graficzne
Glorify jako narzędzie do projektowania graficznego skupiające się na kreacjach związanych ze sprzedażą, musi oferować zasoby, dzięki którym szybko stworzymy ładną prezentację produktu. I tak właśnie jest. W ramach edytora grafiki online dostajemy różne efekty śniegu, kropli i oświetlenia, które można wykorzystać do dodania głębi i tekstury do projektów.
Dodatkowo, możesz użyć efektów cienia i odbicia przedmiotu, aby zapewnić bardziej realistyczny i atrakcyjny wygląd wizualizacji oraz grafiki produktowej. Funkcje te mogą być szczególnie przydatne dla firm i osób zajmujących się handlem elektronicznym.

Narzędzie adnotacji pokazujące ważne cechy produktu
Dzięki wbudowanym strzałkom i narzędziom do opisów, możemy szubko wymienić cechy produktu lub usługi.

Smart resize, czyli inteligentna zmiana rozmiaru projektu
Inną dostępną funkcją jest szybka zmiana rozmiaru (ang. smart resize), dzięki której możemy dostosować projekt do innych kanałów social media lub nośników reklam. Możemy wybrać z gamy dostępnych, standardów rozmiarów lub zdefiniować własny.
Po chwili otrzymamy projekt w nowym rozmiarze. Teraz trzeba go ręcznie dopasować do nowej skali i nanieść poprawki. Zajmuje to mniej czasu niż gdybyśmy wszystko robili ręcznie od podstaw.


Współpraca, udostępnianie i eksportowanie obrazów
Projekty możesz łatwo udostępnić za pomocą linku lub na określone adresy e-mail. Dostęp można ograniczyć tylko do przeglądania lub też zezwolić na kopiowanie projektu. Funkcjonalność kolaboracji z innymi oraz dodawania komentarzy umożliwia współpracę w zespole oraz pracę z klientami.


Zarządzanie marką
Dzięki funkcjonalności zarządzania marką, mamy zapewniony szybki dostęp do logo i wcześniej zdefiniowanych kolorów marki. Możemy również szybko uzyskać komplementarne kolory do naszej marki, aby zapewnić harmonijny wygląd projektu, spójny z naszym brandem.

Kreator logo
Aplikacja jest zintegrowana z usługą Logoflow, dzięki której możemy zaprojektować logo firmy, marki, produktu od podstaw. Można też skorzystać z gotowych szablonów i je dopasować pod swoje potrzeby. Szablony są pogrupowane w branże, dzięki czemu łatwiej będzie nam dobrać coś właściwego. Gotowe logo możemy dodać do zarządzanych marek lub przesłać link z podglądem do klienta.

Modele 3D i makiety
Do dyspozycji otrzymujemy bibliotekę wysokiej jakości obiektów 3D i makiet produktów, które można łatwo dostosować, umożliwiając naniesienie własnego projektu lub logo. Z dostępnych obiektów można wymienić chociażby urządzenia jak: ekrany, laptopy, telefony, ubrania jak: czapki, koszulki, oraz opakowania jak: torebki, tubki, słoiki.

Biblioteka ikon i loga
W aplikacji wbudowane i gotowe do użycia są liczne loga usług obecnych w e-commerce, takich jak duże portale typu marketplace, dostawcy płatności lub usług transportowych.
Jest to wygodne rozwiązanie i sprawia, że nie musimy szukać ani trzymać na dysku lokalnym logo dostępnych opcji wysyłki, które chcielibyśmy umieści na projekcie.
Otrzymujemy też zestaw ikon, które możemy dodać szybko do tworzonej grafiki.


Dalszy rozwój aplikacji
Co nie bez znaczenia, Glorify ma aktywną społeczność oraz publiczną mapę drogową, czyli miejsce, gdzie zgłaszane są nowe pomysły i kierunek rozwoju aplikacji. Każdy użytkownik może głosować lub zasugerować zmiany lub nową funkcjonalność. Z planowanych opcji można wymienić np. integrację z kanałami social media, której obecnie brakuje.

Cennik Glorify 2023
Obecnie dostępne są trzy opcje cenowe dla aplikacji Glorify: Free, Pro i Business. Płatne plany rozpoczynają się 7,49 $ miesięcznie i obejmują nieograniczony eksport i dostęp do szablonów premium. W najbardziej hojnym planie Business dostajemy wszystkie dostępne funkcje oraz nasz zespół może składać się z 10 członków.

Cecha | Plan Free | Plan Pro | Plan Business |
---|---|---|---|
cena | bezpłatnie | 7,49 $/mc (płatność za rok) | 14,99 $/mc (płatność za rok) |
projekty | 5 aktywnych projektów i do 5 eksportów miesięcznie | bez limitu | bez limitu |
przestrzenie robocze | 1 | 5 | bez limitu |
usuwanie tła | 10 miesięcznie | 100 miesięcznie | bez limitu |
użytkownicy | 3 | 5 | 10 |
Bezpłatny plan
Plan Free oferuje bezpłatny dostęp do funkcji Glorify z ograniczeniami. Możemy mieć 5 aktywnych projektów i 1 przestrzeń roboczą. jest to dobre rozwiązanie na początek, jeśli chcemy wypróbować funkcjonalności aplikacji lub mamy sporadyczne potrzeby.
W każdym momencie możemy bez ryzyka przejść na wyższy plan z 30-dniową gwarancją zwrotu środków, gdybyśmy jednak zmienili zdanie.
Ocena
Aplikacja Glorify jest dobrym narzędziem, dzięki któremu możesz szybko przygotować świetnie wyglądające kreacje produktowe i grafiki na social media. Jej zastosowanie może być szersze i stanowi rozsądną alternatywę dla Canva.
Wyróżnikiem aplikacji są liczne i dobrze wyglądające efekty specjalne, makiety i loga. Funkcjonalności te doceni nie tylko doświadczony grafik, ale i osoba nie mająca wcześniej dużej styczności z programami do projektowania.
Dostępne liczne efekty i modele pomagają w stworzeniu profesjonalnego wyglądu, a dzięki zarządzaniu marką możemy tworzyć spójny przekaz. Glorify jest już dojrzałą aplikacją i niedawna aktualizacja do nowej wersji oraz interfejsu jest krokiem w dobrą stronę. Krokiem który dostarcza użytecznego narzędzia m.in. dla grafików i marketerów z obszaru e-commerce i nie tylko.
Zalety
- Przyjazny edytor i interfejs
- Szablony do różnych zastosowań
- Narzędzia do rysowania
- Warstwy, płótna, strony
- Efekty specjalne
- Dostęp do biblioteki zdjęć stock
- Makiety produktów, modele 3D
- Ikony marketplace, firm kurierskich itp.
- Zarządzanie marką
Wady
- Glorify to aplikacja webowa, może zatem działać wolno lub z opóźnieniem podczas pracy z dużymi plikami lub słabym połączeniem internetowym
- Galeria szablonów powiększa się, ale nie jest jeszcze tak szeroka, jak u niektórych konkurentów
- Brak integracji i możliwości bezpośredniej publikacji na kanałach mediów społecznościowych (jest w planach)
- Brak języka polskiego.
Alternatywy
Chociaż Glorify jest świetną opcją do projektowania grafiki, istnieją inne alternatywy, które można wypróbować. Oprócz popularnej Canvy istnieją inne aplikacje, które często specjalizują się w innych zastosowaniach:
- Canva
- Adobe Express
- Pixelied
Ostatecznie, najlepsze narzędzie do projektowania będzie zależeć od konkretnych wymagań i preferencji.
Glorify czy to alternatywa Canva?
Oba narzędzia Glorify i Canva służą do projektowania graficznego i pomimo podobieństw, różnią się od siebie. Glorify jest bardziej wyspecjalizowany w projektowaniu materiałów dla e-commerce, z funkcjami takimi jak makiety produktów 3D i szablony ofert produktowych dla różnych platform sprzedażowych. Z kolei Canva to bardziej ogólne narzędzie do projektowania z szerszą gamą szablonów do mediów społecznościowych, prezentacji i wielu innych zastosowań.
Wybór pomiędzy tymi dwoma narzędziami zależy od konkretnych potrzeb i własnych upodobań. Jeśli koncentrujesz się głównie na projektowaniu e-commerce oraz interesuje Cię bardziej unikalny design, Glorify może być lepszym wyborem.
Jeśli jednak potrzebujesz bardziej ogólnego narzędzia do projektowania graficznego z szerszą gamą szablonów, warto zastanowić się nad programem Canva. Edytor w obu aplikacjach różnie się i warto przetestować oba rozwiązania, żeby zobaczyć co będzie nam bardziej odpowiadało.
Aplikacja do tworzenia grafiki produktowej i nie tylko
Narzędzie do tworzenia grafiki Glorify to dobre rozwiązanie dla szerokiej gamy potrzeb związanych z treściami graficznymi, a zwłaszcza dla prezentacji produktów. Glorify jest kierowane głównie do branży e-commerce, choć w praktyce sprawdza się w dużo szerszym zakresie i jest dobrą alternatywą dla Canva. Możemy tutaj tworzyć też prezentacje e-booki i wiele innych kreacji.
Platforma Glorify oferuje obszerną bibliotekę szablonów projektowych, obrazów stockowych i intuicyjnych narzędzi do edycji, które pomogą Ci stworzyć profesjonalną grafikę w krótkim czasie.