Jeśli często piszesz różne artykuły lub inne treści, możliwe, że często czujesz zmęczenie lub niemoc twórczą, spędzając wiele godzin na pisaniu. Pomimo włożonej pracy teksty nie zawsze są też widoczne w sieci i czytane. Może jesteś copywriterem albo starasz się właśnie wypromować swój blog lub sklep? A gdyby istniała aplikacja, która pomogłaby Ci pisać wysokiej jakości treści, jednocześnie optymalizując je pod kątem SEO?
Tworzenie treści, które są zarówno angażujące, jak i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, nie jest łatwym zadaniem. Możliwe, że znasz już aplikację NeuronWriter lub podobne do niej narzędzia.
Poniżej dokonamy przeglądu i oceny NeuronWriter. Omówimy funkcje aplikacji, jej zalety i wady, aby pomóc Ci zdecydować, czy ta aplikacja jest odpowiednia dla Twoich potrzeb.
Czym jest NeuronWriter?
NeuronWriter to narzędzie do pisania, które pomaga użytkownikom tworzyć wysokiej jakości treści na bazie wyników wyszukiwania (SERP) oraz NLP (Natural Language Processing), czyli przetwarzaniu języka naturalnego. Dzięki temu treści mogą uzyskać nie tylko wyższe pozycje w wyszukiwarkach, ale i dostarczać lepszej jakości czytelnikom.
Twórcą jest spółka Contadu oferująca platformę content intelligence, która zapewnia strategiczne spostrzeżenia dla osób zajmujących się tworzeniem i planowaniem treści. Content intelligence to koncepcja analizy danych w czasie rzeczywistym prowadząca do jej optymalizacji. Obejmuje obszary takie jak SEO, analityka i marketing treści.
Zatem, co ważne, narzędzie to zostało zaprojektowane nie tylko do samego pisania treści, ale jest kompleksowym kombajnem łączącym narzędzia do pisania i planowania treści, generowania tekstów AI oraz porównywania wyników SERP. Funkcjonalności omówimy już za chwilę. Najpierw jednak odpowiedzmy na pytanie dla kogo jest przeznaczony NeuronWriter.
Kto może z niego korzystać?
NeuronWriter to narzędzie, które może być przydatne dla każdego, kto potrzebuje pisać treści dla swojej firmy lub użytku osobistego. Narzędzie jest pomocne dla tych, którzy zmagają się z blokadą pisarską lub potrzebują inspiracji, aby rozpocząć proces pisania. Będzie ono szczególnie przydatne dla osób pracujących nad zwiększeniem widoczności treści w sieci. Blogerzy, specjaliści ds. marketingu treści, copywriterzy, freelancerzy oraz inne osoby piszące teksty mogą skorzystać z sugestii i podpowiedzi aplikacji.
NeuronWritera docenią także osoby, które chcą poprawić swoje umiejętności pisania lub też są nastawione na szybkość tworzenia i dostarczania wysokiej jakości treści. Innymi słowy, każdy, kto chce usprawnić swój warsztat pisania i tworzenia treści, może wykorzystać aplikację NeuronWriter do usprawnienia całości procesu.
Z programu mogą skorzystać m.in.:
- copywriterzy, content writerzy, freelancerzy
- blogerzy i twórcy treści
- specjaliści od marketingu, specjaliści SEO
- przedsiębiorcy, Agencje SEO i marketingu
- małe i średnie firmy, działy marketingu dużych firm.
Funkcjonalności NeuronWriter
Aplikacja NeuronWriter posiada szereg funkcji związanych z pisaniem treści AI, analizą treści NLP, analizą wyników SERP oraz planowaniem i zarządzaniem treścią domeny lub innego projektu.
Dodatkowo, tworząc projekt, mamy opcje m.in. uzupełnienia kluczowych fraz dla naszej domeny, słów negatywnych (wykluczeń) i adresów URL konkurencji.
Edytor treści
Sam edytor do pisania treści jest przyjemny dla oka i nie powinien sprawiać problemu nawet niedoświadczonym użytkownikom. A jeśli już korzystasz z podobnego rozwiązania, sporo elementów będzie wyglądało znajomo.
Edytor posiada wbudowany podział na treść główną (zakładka content) oraz meta dane (zakładka <meta>). Mamy możliwość stworzenia konspektu artykułu. W lewym górnym rogu jest też wiele ikonek, służących do analizy i planowania treści. W prawym górnym rogu możemy szybko przejść do samouczka, gdyby coś sprawiało nam problem.
W edytorze mamy opcję eksportu treści do różnych formatów, np.: html, docx. Oprócz tego możemy przejrzeć poprzednie, zapisane wersje projektu.
Podgląd wyników YouTube
Jeśli tego nie wiesz, YouTube jest jedną z największych wyszukiwarek w internecie wraz z Google, Google Obrazy itp. Oczywiście są tam różne treści, które są mniej lub bardziej popularne i dla jednych tematów YouTube będzie bardziej istotną wyszukiwarką niż dla innych. NeuronWriter umożliwia nam szybki podgląd wyników w tej wyszukiwarce z poziomu edytora, czym wyróżnia się na tle konkurencji.
Wyszukiwanie bezpłatnych obrazów
Poręczną funkcjonalnością podczas pisania treści jest możliwość wyszukania obrazów i grafik z bezpłatnych repozytoriów, które możemy osadzić za pomocą hotlinku w pisanym drafcie lub przejść bezpośrednio do źródła i pobrać obraz.
Obrazy możemy dodawać też bezpośrednio z dysku lokalnego, wklejając je do pisanego tekstu.
Ocena czytelności
Edytor wyposażony jest również we wskaźnik czytelności tekstu, informujący o medianie dla konkurencyjnych stron oraz naszym wyniku. Im wyższy wynik, tym treść jest łatwiejsza do zrozumienia dla czytelnika.
Analiza SERP
Analiza konkurencji i wyników wyszukiwania jest jedną z kluczowych funkcjonalności NeuronWriter. Do dyspozycji otrzymujemy narzędzia do wnikliwej analizy wyników SERP i oceny treści stron konkurencyjnych widocznych na dane frazy. Możemy sprawdzić wynik pod różnym kątem.
Dostajemy podgląd wyników wyszukiwania z uwzględnieniem oceny jakości treści na daną frazę, szacowanym autorytetem domeny i strony na bazie znanego dobrze narzędzia Moz. Ponadto tytułem, językiem, liczbą użytych słów, oceną czytelności itp. Na koniec rezultat możemy łatwo wyeksportować do pliku xls.
Możemy także przejrzeć strukturę treści i nagłówków SERP, wyniki dla Open Graph i Schema oraz zakres treści (czy użyto tabeli, obrazów, wideo).
Do różnych wskaźników możemy użyć także widoku na wykresie, który daje nam lepszy pogląd na dane.
Generator tekstów AI
Kolejną znakomitą funkcjonalnością, przydatną podczas pisania jest sztuczna inteligencja. Do dyspozycji dostajemy zestaw akcesoriów do pisania AI. Gotowe szablony promptu wystarczy uzupełnić o słowa kluczowe i inne informacje, które pozwolą na wygenerowanie tekstu.
W standardowych szablonach możemy np. przygotować wstęp do artykułu, opis produktu lub sparafrazować fragment tekstu. Dostępne są również zaawansowane szablony, dzięki którym możemy wygenerować cały szkic artykułu wraz z nagłówkami.
Sprawdzanie plagiatów
Kiedy Twoja treść jest już gotowa, możesz również sprawdzić, czy jest unikalna. Narzędzie do antyplagiatu wyszukuje fragmenty zdań i mapuje je z aktualnie zaindeksowanymi stronami widocznymi w Google.
Raport dostarcza informacji czy treść jest unikalna, a w przypadku znalezienia podobieństw, podkreśla odpowiednie fragmenty tekstu.
Sugestia linków wewnętrznych
Spośród innych ciekawych funkcji jest ta, która dostarcza rekomendacji pod kątem możliwości wewnętrznego linkowania nowych podstron z już istniejącymi podstronami. Otrzymujemy listę, dzięki której możemy ocenić i powiązać treści w naszej domenie.
Planowanie treści
Kolejną opcją, jaką otrzymujemy, jest zakładka planowania treści, gdzie możemy zapisać na później interesujące nas tematy oraz przypisane do nich słowa kluczowe.
Na poziomie analizy słowa kluczowego mamy opcję wygenerowania propozycji dalszej treści i zaplanowania ich na później.
Zarządzanie treścią i projektem
Zależnie od planu możemy pogrupować naszą treść na poziomie różnych projektów. W każdym projekcie mamy podgląd do stworzonych analiz na podaną frazę kluczową, z szeregiem informacji takich jak ilość wyszukań, aktualny wynik oceny jakości treści. Dla każdej analizy możemy utworzyć tagi i przypisać je do konkretnych osób, co można następnie uwzględnić w filtrowaniu. Widoczność poszczególnych kolumn możesz ustawić wedle uznania.
Zarządzanie zespołem
Możliwość zarządzania zespołem to kolejny aspekt aplikacji NeuronWriter. Poszczególne tematy możemy przypisać do konkretnych członków zespołu. Mamy kontrolę nad tym, czy dany użytkownik będzie mógł tworzyć nowe analizy, czy skupić się na samym tworzeniu treści do już istniejących analiz.
Kanibalizacja
Jeśli mamy plan, który umożliwia połączenie z Google Search Console, otrzymujemy także sugestie odnośnie kanibalizacji treści wraz z linkami i wskaźnikiem wyświetleń oraz zakresu podobnej treści.
Kanibalizacja, czyli konkurowanie różnych artykułów i podstron na te same frazy. Jeśli treści są bardzo podobne, możemy rozważyć np. połączenie artykułów w jeden lub i przeredagowanie.
Integracje
Aplikacja posiada kilka integracji, a w przyszłości może pojawić się ich więcej.
Wtyczka do WordPress sprawia, że możemy importować i eksportować istniejącą treść z postów. Działa to całkiem dobrze i na pewno może ułatwić pracę.
Integracja z Google Search Console (GSC) sprawia, że mamy bezpośredni podgląd kliknięć, wyświetleń i innych danych pobranych bezpośrednio z GSC.
Przyszłe funkcje
W przypadku, gdy brakuje nam jakiejś funkcji na ten moment, możemy sprawdzić, czy nie ma jej w planach. Publicznie dostępna mapa drogowa (plan rozwoju aplikacji), sprawia, że mamy wgląd w planowanie i rozważane funkcjonalności. Co więcej, sami możemy zagłosować lub dodać nową propozycję.
Cennik NeuronWriter 2024
NeuronWriter oferuje różne plany cenowe i w naszej ocenie są one bardzo konkurencyjne. Są znacznie bardziej przystępne niż u wielu rozwiązań konkurencji. Najbardziej opłaca się subskrypcja w planie rocznym, dzięki czemu zaoszczędzimy na kosztach. Najczęściej tworzenie treści i tak rozkłada się na wiele miesięcy.
Plan Bronze
Podstawowy plan pozwalający na zarządzanie 2-oma projektami i 25 tekstami w miesiącu. Świetnie sprawdzi się dla blogera hobbysty lub początkującego copywritera.
Plan Silver
W tym planie cenowym możemy mieć już 5 projektów i przeprowadzić 50 analiz treści w miesiącu. Będziemy mieć też 2 razy więcej kredytów w generatorze treści.
Plan Gold
W wyższym planie Gold mamy już 10 projektów i 75 analiz i jeszcze więcej kredytów AI. Dodatkowo możemy sprawdzić nasze teksty narzędziem do antyplagiatów oraz zintegrować z GSC lub WordPressem.
Plany Platinum i Diamond
Najwyższe plany oferują jeszcze więcej projektów, kredytów i świetnie sprawdzą się do częstego pisania, agencji i specjalistów SEO oraz optymalizacji treści dla wielu klientów.
Plan | Cena | Projekty | Analiza SERP | Kredyty AI | Inne |
---|---|---|---|---|---|
Bronze | 19 €/msc | 2 | 25 | 15 000 | |
Silver | 37 €/msc | 5 | 50 | 30 000 | |
Gold | 57 €/msc | 10 | 75 | 45 000 | sprawdzanie plagiatów 75x/msc, integracje |
Platinum | 77 €/msc | 25 | 100 | 60 000 | sprawdzanie plagiatów 100x/msc, integracje |
Diamond | 97 €/msc | 50 | 150 | 75 000 | sprawdzanie plagiatów 150x/msc, integracje |
NeuronWriter wersja próbna
Jeśli nie masz pewności czy chcesz subskrybować płatny plan NeuronWriter, możesz skorzystać z wersji próbnej Neuron-Minimal, żeby przetestować aplikację i zapoznać się z tym, jak funkcjonuje.
Alternatywy
Podczas gdy NeuronWriter jest świetnym narzędziem do pisania, istnieją również inne alternatywy dostępne na rynku, którymi możesz się zainteresować. Choć zakres funkcjonalności może się różnic, niektóre z podobnych i popularnych programów do pisania AI oraz optymalizacji treści pod SEO to:
- Surfer SEO
- Frase IO
- WriterZen
- CopySmith AI
- Writesonic AI.
Podsumowanie recenzji NeuronWriter
NeuronWriter to imponujące narzędzie content intelligence, czyli m.in. do pisania AI, analizy treści, wyników SERP i konkurencji. Może ono pomóc użytkownikom poprawić nie tylko jakość treści, ale i widoczności całej domeny. Narzędzie oferuje wiele funkcji, w tym informacje zwrotne w czasie rzeczywistym, sugestie dotyczące optymalizacji treści oraz narzędzie do sprawdzania plagiatów. Przyjazny interfejs i sugestie AI sprawiają, że jest to rozsądny wybór dla każdego, kto zajmuje się optymalizacją treści.
Zalety
- Sugestie optymalizacji bazujące na NLP
- Zaawansowany edytor treści z wyszukiwarką obrazów i wskaźnikiem czytelności
- Narzędzia do analizy SERP i konkurencji
- Narzędzie do sprawdzania plagiatów
- Dostępna integracja z GSC
- Obsługuje wiele języków
- Narzędzia do pisania AI
- Przyjazne plany cenowe.
Wady
- Ograniczona liczba szablonów treści
- Brak narzędzia do sprawdzania pisowni
- Z uwagi na mnogość funkcji wymaga chwili na zapoznanie się i poruszanie po panelu (na szczęście jest dostępny samouczek).
Wykorzystaj narzędzie do pisania i optymalizacji treści
Jeśli szukasz narzędzia do pisania, które pomoże Ci stworzyć wysokiej jakości i profesjonalne treści, NeuronWriter jest świetnym wyborem. Jest narzędzie, które cenowo wypada bardzo dobrze na tle konkurencji. A liczne funkcjonalności sprawiają, że jest ono bardzo użyteczne.
Dzięki sugestiom dotyczącym tworzenia i planowania treści, narzędziom do pisania AI, NeuronWriter może pomóc Ci poprawić widoczność całych domen w wynikach wyszukiwania oraz jakość dostarczanej treści. Jeśli jeszcze nie masz pewności co do przydatności tej aplikacji, wypróbuj NeuronWriter w bezpłatnej wersji próbnej i oceń, jak się sprawdzi w Twoim przypadku.